Friday 14 March 2014

Duit syiling yasin






Yasin kaabah perak di atas saya baru dapat, tak confirm buatan baru atau lama. Beli di pasar tani dengan harga 17 kali lebih murah dari yang tembaga. Yang tembaga tu dapat 2 tahun lepas. Memang saya confirm tembaga lama dan original. Dan dapat pun dari org tua yang dah lama menyimpan syiling tersebut. Cuma yang saya musykil ialah dua2 buatan sama cantik dan seolah2 dari acuan yang sama.


Yang tembaga saya baru dapat kat pasar tani. Harga sama macam syiling yasin kaabah perak kat atas. Buatan sama cantik macam dari acuan yang sama. Tapi kenapa yang satu murah sangat dan yang satu lagi tu mahal sangat. Seolah2 orang yang pertama dapat syiling ni, dapat dengan cara percuma, bukan di beli. Jadi dia jual dengan harga yang  asal dapat duit pada orang ke dua. Dan saya pembeli ke tiga. Atau pembeli pertama beli secara borong, beli banyak2 dari pengilang dengan harga yang betul2 murah. Kat pak syeikh kelantan tu pun tak ada yang versi macam ni. Yang dia ada jenis timah hitam yang biasa2 dan jenis perak asam mekah design biasa jumpa. Harga dia jual pun agak mahal jugak. Kalau jumpa kat pasar2 karat pun harga sekitar rm200 ke atas.
Kalau nak kata senang dapat pun tak lah senang sangat. Harga masih mahal lagi kat mudah.my   ....

8 comments:

  1. asalam...tuan berapa tuan mahu mahar kan..yasin kaabah perak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan..yasin 9 kaabah ..perak..nak jual berapa?..saya nak beli..

      Delete
    2. saya ada yg nabi khidir pegang tongkat , didapat dari tarik bumi di daerah sumatra. kalau mau tanya2 bisa Whatsapp +6285282422789

      Delete
  2. Assalam.. nak beli boleh ke?????

    ReplyDelete
  3. Saya ad satu duit yasin tembaga

    ReplyDelete
  4. saya mencari yasin 6 kaabah silver, jika ada wasap saya 0182633306

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...