Thursday 3 April 2014

Syiling yasin 5, tongkat bercabang




Syiling di atas memang biasa kita jumpa di jual di mudah.my. Cuma yang istimewa syiling di atas ialah condition nya yang sangat cantik. Langsong tidak ada kesan tajam pada bahagian tepi syiling. Pattern syiling juga sangat jelas dan lain2 detail syiling juga timbul dengan sangat cantik. Ini lah pertama kali saya jumpa syiling secantik di atas. Saya dah ada syiling yang serupa di atas tapi aura nya tak sama. Tak secantik syiling di atas. Mula2 dapat syiling di atas kelihatan sangat putih seperti perak putih. Selalu syiling perak agak kusam sedikit. Ciri2 syiling yasin perak original ialah bahagian tepi syiling yang sangat licin dan tak ada langsong kesan2 tajam syiling. Setelah berlalu masa, syiling di atas kelihatan seperti kuning emas. Cara dapat, sama seperti syiling wali 1 atau syiling wali Allah di bawah.
Misteri.....

36 comments:

  1. Saya ada miliki syiling yasin 5 ini.. Gambar dan tulisannya serupa... Warna nya lebih gelap seakan tembaga dan berat seperti 2 keping syiling 50 sen lama.. Ia menjadi milik saya sejak 1985 ketika saya berusia 15 thn... Hingga kini saya tidak pasti apa gunanya syiling yasin ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Jika duit yasin perak tsb msh ada dgn tuan, mohon hubungi sy segera. T.ksh

      miorredzuan.wan@gmail.com

      Delete
    2. Salam. Jika duit yasin perak tsb msh ada dgn tuan, mohon hubungi sy segera. T.ksh

      miorredzuan.wan@gmail.com

      Delete
    3. Ya masih ada. Hubungi admin di 0137708080

      Delete
  2. Saya ada syiling nih bezanya ia dibuat dgn timah

    ReplyDelete
  3. Sisi gigi fake
    Sisi licin ori
    Btl ke?

    ReplyDelete
  4. apakah blog ini masih aktif ? Saya juga mempunyai duit Yasin yg serupa.

    ReplyDelete
  5. apakah blog ini masih aktif ? Saya juga mempunyai duit Yasin yg serupa.

    ReplyDelete
  6. ak ade syiling nie....moyang ak dlu buat berubat gune syiling yasin jenis bahtera nuh

    ReplyDelete
  7. ak ade syiling nie....moyang ak dlu buat berubat gune syiling yasin jenis bahtera nuh

    ReplyDelete
  8. ak ade syiling nie....moyang ak dlu buat berubat gune syiling yasin jenis bahtera nuh

    ReplyDelete
  9. Saya memiliki shilling yassin tujuh Perak Dan beberapa shilling timah hitam.misteri sungguh saya dapat memilikinya.

    ReplyDelete
  10. macamana nak tau perak ke tembaga ke..saya ad syiling yasin 5 seperti di atas

    ReplyDelete
  11. Saya hairul...sya mempunyai yaasin..beminat memilikinya hubungi sya 0149688728

    ReplyDelete
  12. Saya ada menyimpan syiling yaasin sperti diatas...tapi xtau apa kegunaan sbenar syiling ni...mohon pencerahan dari yg pakar k...lama dah sya menyimpannya...

    ReplyDelete
  13. Sy memiĺiki 1keping syiling yasin wali 7...peninggalan atok...berminat.call sy pian 0143871284

    ReplyDelete
  14. tengo la moneda descrita arriba de ndonde viene y cual es su valor

    ReplyDelete
  15. Saya ada 1,yasin 5 seperti di atas.sgt berat dgn ukiran yg halus

    ReplyDelete
  16. Saya mempunyai duit syiling yasin pm saya
    01136088997

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum..sesiapa yg mempunyai Syiling yasin 6(2tongkat hujungnya bulat)yasin 7/9(pegang 1tongkat yg bercabang atasnya).jenis tembaga sila hubungi saya 013 4890297

    ReplyDelete
  18. Saya ada minat pm saya tunjuk gambar 0122430806

    ReplyDelete
  19. ade sesiapa peminat duit syiling yassin 7 (pegang tongkat yg bercabang atsnya) blh pm sy 0166307004

    ReplyDelete
  20. saya ada duit siling yasin 5.. kalu berminat pm saya 0195569056

    ReplyDelete
  21. duit siling kwsp ulang tahun ke25 tahun 1976. kalu berminat pm saya 0195569056

    ReplyDelete
  22. Saye pn ade.0172737400..tu no fon saye

    ReplyDelete
  23. Percis yg di bilang lebih berat dari perak tempo kaya perak tetapi agak kusam dan tempo2 terlihat kuning

    ReplyDelete
  24. saya ada coin Yasin 5 yg minat saudara hubungi saya yah Agus harianto NO WA 0895411940066

    ReplyDelete
  25. saya ada duit yasin seperti diatas.siapa berminat.saya nk jual

    ReplyDelete
  26. Sy ada syiling yassin 9 ... Kakek bungkuk pakai tongkat, warna logam kuning

    ReplyDelete
  27. Sy ada syiling yasin 9 ... Kakek bungkuk pakai tongkat, logam warna kuning. Peninggalan buyut sy. Yg ingin bertanya lebih lanjut WA number 089518854673

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...