Thursday 3 April 2014

Rare - Syiling yasin 2 , gambar wali Allah






Syiling wali Allah atau syiling yasin 2, belakang hijir ismail dan hijir aswad.
Syiling ini saya dapat dari kawan saya yang menebus nya dari kawan dia yang dapat dari kawan dia hasil dari satu upacara tarik barang.
Khadam jin dia bawak dari kepulauan jawa. Masa dapat, kawan sy kata syiling ni kelihatan lama tapi di sebabkan nak nampak cantik, dia dah kilatkan dengan autosol. Dia silap faham, sebenarnya saya pun tak kilatkan syiling lama yang saya beli. Yalah bila dah kilat, dah nampak macam baru. Tapi syiling di atas memang sah syiling lama berdasarkan warna logam tembaga tu. Tembaga sekarang tak sama macam tembaga dulu.
Design ni memang rare. Ini kali kedua saya melihat syiling ni, kali pertama di blog seperti di bawah.




Syiling di atas berbedza sedikit kat bahagian tepi syiling dan org tua tu pegang tasbih kat atas perut dia. Pelik, acuan yang sama tapi senang pulak nak letak tasbih. Lihat betapa nipisnya syiling pertama di atas. Perut org tua di atas memang betul2 bulat dan tinggi sedikit dari bahagian syiling yang lain. Hebat orang dulu buat acuan untuk syiling ni. Ada tasbih lagi. Terbaik.....

18 comments:

  1. Yg atas lagi cantik sebab acuannya timbul.
    Ni memang barang rare..

    ReplyDelete
  2. saya nak jual duit yasin 5
    ad y berminat x??
    wassp 0145399517

    ReplyDelete
  3. Saya ada yasin 1 kalau ada orang nak berminat cari d ficebook

    ReplyDelete
  4. Seapa ada berminat duit yasin7 saya ada cari d ficebook

    ReplyDelete
  5. Mcm mane nak hubungi en. MOHD sukor

    ReplyDelete
  6. Assalam tuan. Saya ada terjumpa 3 keping syiling yang mempunyai tulisan yasin pada permukaannya. Ada syiling mempunyai 5 tulisan yasin, ada 7 tulisan yasin dan ada 13 tulisan yasin manakala di setiap sisi sebelah ada gambar wanita tua seolah2 sedang mengangkat bungkusan. Minta jasa tuan untuk penerangan lanjut. Saya telah emailkan semua gambar syiling tersebut utk rujukan tuan. Terima Kasih..

    ReplyDelete
  7. saya ada duit syiling yassin 6 keping (RM 450 ).. berminat call atau whatsapp 01124407481

    ReplyDelete
  8. saya ada duit syiling yassin 6 keping (RM 450 ).. berminat call atau whatsapp 01124407481

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Saya ada sejenis syiling tapi tak pasti, Mcm syiling yasin. Jika ada yg tahu dan nak tgk saya bagi gambar.

    ReplyDelete
  11. Saya ada sejenis syiling tapi tak pasti, Mcm syiling yasin. Jika ada yg tahu dan nak tgk saya bagi gambar.

    ReplyDelete
  12. Salam tuan sy ad siling 7 yasin utk dijual
    (0125974190)

    ReplyDelete
  13. Sy baru je semalam jumpa duit syiling Yassin 7 belakang dia gambar macam jin gemok sedang pandang ke langit dan pakai rantai leher..sy nk simpan je buat koleksi..warna tembaga...

    ReplyDelete
  14. saya ada beberapa syiling yasin kuning tembaga(rare).....berminat whatsapp 01124407481

    ReplyDelete
  15. sy ada syiling yasin 2 ni.

    ReplyDelete
  16. saya ada berbagai syiling yasin....IBU Syiling Yasin 7 emas..Duit Syiling Yasin Wali 7 emas dan berbagai...berminat boleh whatsapp 0172692378....boleh lihat pics....TQ

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...