Tuesday 14 January 2014

RARE - Orang tua bongkok pikul bungkusan

 
Masa mula2 lihat syiling ni di internet, saya dah jatuh cinta kat syiling ni. Melihat kepada betapa halus buatan dan cantiknya syiling ini. Bila tanya harga, terus saya lupakan niat utk memilikinya. Tapi semalam kawan bawa syiling ni kata nak beli tak. Peluang yang datang tak selalu. Kalau syiling ni banyak edaran nya di market, cuba lah tanya harga, atau owner akan kata NFS.

Ini ialah beberapa keping syiling yasin dari timah hitam berkaitan dengan orang tua bongkok pikul bungkusan atau harta karun.






Apa sebenarnya maksud orang tua pikul bungkusan ni, dari gagah tegap sampai ke bongkok tiga dan bertongkat lagi. Adakah membawa maksud yang manusia ni tak akan puas nak mengumpul harta hinggalah ke usia tua bongkok.

9 comments:

  1. Salam sy ada satu syiling org tua pikul bungkusan pegang cerek.sama yg di atas.tapi sy punya tembaga..adakah ia origal n adakah nilainya tinggi..mintak en. Tlg bg jawapan

    ReplyDelete
  2. ya , sy ada lihat yang tembaga, sy rasa yang tu original sbb versi tu kalau tembaga sy tak jumpa yg palsu lagi. tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh x en.bg tau brape harga nya...dan ada kah pembeli yg sudi membeli

      Delete
  3. salam, saya ada dua keping syiling jenis timah hitam yasin 5 org tua pegang tongkat bercabang dn pegang cerek dan yang satu lagi yang ada gambar kapal layar tp yang nie drp tembaga. bleh sy tahu berapa nilai syiling nie? terima kasih

    ReplyDelete
  4. Saya ada koin bergambar orang mau sembelih bayi.ada makhluk bersayap.di balik koin bergambar kambing.. Kira kira berapa harga jualnya..? Terima kasih..
    +6281332163937

    ReplyDelete
  5. saya jga punya koin yasin orang tua pegang tongkat,jenis tembaga,yang diwariskan dari turun temurun hingga kepada saya,koinnya berkodam,skarang saya mw jual,kira berapa harga yang pantas ditawarkan ...

    ReplyDelete
  6. salam bang..sy ada menyimpan beberapa keping syiling yaasin dari yaasin 1 hingga yaasin 9..dan berbagai rupa orang yang berlainan..sy inginkan sekeping syiling yaasin 7 diperbuat daripada perak dan bergambar orang tua yang sebelah tangannya memegang tongkat manakala sebelah lagi memikul bungkusan..terdapat juga tulisan yang menyatakan nama ALLAH dan KHIDIR..di sebelah belakangnya pula terdapat 7 tulisan yaasin berlainan saiz..jika abang dapat mencarinya dan ingin mengakadkannya serta memaharkannya
    0146249972

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada koin yasin 7,kira -kira berapa harga yang pantas ditawarkan?

      Delete
  7. Saya ada byk duit yasin..klu berminat nk beli bole call sya..0126956001

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...