Friday 10 January 2014

RARE - Syiling tembaga thailand - old thailand copper coin

 
Sangat cantik dan halus pembuatan nya. Makna tulisan tu saya pun tak tahu. 
Need help to translate the thailand writing.


Ini pun coin lama juga, at least dah 100 tahun. Ini berdasarkan pemilikan syiling ni dari atok, ayah dan owner. Ayah dia pun dah arwah pada usia 78 tahun. Mcm harta warisan keluarga.


Duit Arab lama ni saya punya, Ada kat internet yang serupa.


Duit Cina ni pun duit lama, cuma saya tak jumpa lagi yang serupa kat internet.

10 comments:

  1. Saya ada syiling (tertulis huruf Cina dan Thai)
    TERTULIS TAHUN SIAM 2327 = TAHUN MASIHI 1784
    Warna Emas / Tembaga
    DIAMETER 83mm

    ReplyDelete
  2. Kalau nk gambarnya wsap ke saya 0122794949, kalu laku 1 juta rm saya jual la, saya dah cek dalam intnet hanya 1 sahaja setakat ni yang ada du dunia maya ini.

    ReplyDelete
  3. masih ada lagi dalam simpanan tuan ke?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum...saya Pon Ada Syiling bergambar Naga Dan Bendera Yang Bertulisan cina Until Dijual berminat sila wsp sy 0179472972

    ReplyDelete
  5. Jika Mahukan Gambar sila wsp sy yerr

    ReplyDelete
  6. Jumpa duit dua bendera.. Tapi kualiti tak cantik

    ReplyDelete
  7. Sy ada duit China mcm nii

    ReplyDelete
  8. Saya jga ada. Apa ada yg mau beli

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...