Wednesday 1 January 2014

Syiling khat Allah dan Muhammad yg lama ku idam2kan


Syiling tembaga ni pun seangkatan dengam syiling yassin dengan tulisan jawi Allah muka depan dan tulisan Muhammad muka belakang. Telah lama saya idamkan untuk memiliki syiling yg seperti di atas. Ada 2 lagi viarasi lain yang pernah sy lihat di internet. Memang pelik dan benar bila sesuatu itu selalu kita fikirkan dan inginkan akhirnya ada cara dan jalan terbentang di depan untuk kita mendapatkan nya. Saya menebusnya dari seorang kawan yang menebusnya dari kawan nya dan ia adalah peninggalan atuk dia, warisan keluarga. Se olah2 hampir lengkap koleksi syiling yasin saya, walaupun di luar sana masih banyak lagi design yasin yang belum pernah sy lihat dan tersimpan sebagai warisan keluarga. Yang ini memang tak akan saya jual sebab nak mendapatkan nya pun bukan mudah dan dengan harga mampu beli lagi.

Kalau tn berhajat ini ada syiling serupa di internet. Harga sy tanya anak kepada owner ialah rm X000. Boleh call , sy sertakan nombor di sini sekadar menolong. Berminat sila email : ayah_khai@yahoo.com.my atau hubungi sendiri di nombor : 0126388562 - shah    &     0126464173 - khairuddin.
 

7 comments:

  1. emak saya ada menyimpan duit syiling yang bertulis Surah Yasin dikirinya Nabi muhammad dan dikanannya Allah....apa yg ingin saya kongsikan ialah suatu peristiwa yg nenakutkan telah berlaku

    ReplyDelete
  2. saya punya duit siling itu adakah andng ingin membeli nya saya org brunei

    ReplyDelete
  3. Saya ada satu duit syiling macam tuan punya.. ada kalimah allah dan muhammad cuma ade sedikit beza bentuk tulisan kalimah tu dgn shiling tuan dan shiling saya.. please chat i need more detail about this coin.. 01111099528

    ReplyDelete
  4. Saya ada duit syiling tulisan Muhammad , ashhaduallailahaillallah blkng gmbr masjid bole contact Sy, Sy nk tye tntang duit ni 0173465473

    ReplyDelete
  5. Berapa nilai nya klw yg asli

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...